Supermarkt aansprakelijk voor val klant bij de groenteafdeling

Situatie van het ongeluk

Op 10 april 2014 deed een vrouw samen met haar partner boodschappen. De vrouw wilde bij een medewerker van de supermarkt informeren naar de prijs van de tomaten. Terwijl zij naar de medewerker toeliep, gleed de vrouw uit en brak zij haar pols.

De rechtbank stelde dat voldoende was bewezen dat de vrouw in de supermarkt was gevallen. De vraag was of de supermarkt voor de gevolgen van deze val aansprakelijk kon worden gesteld.

Vrouw stelt supermarkt aansprakelijk

De vrouw stelde dat de supermarkt de vloer droog en schoon had moeten houden. Door dit niet te doen, had de supermarkt volgens de vrouw een gevaarlijke situatie in het leven geroepen.

De supermarkt stelde dat zij een schoonmaakprotocol hebben en dat zij dat schoonmaakprotocol hadden nageleefd. Ook stelde de supermarkt dat van haar niet kan worden verwacht dat zij de vloer de gehele dag onafgebroken inspecteert en direct veegt of dweilt.

De rechtbank oordeelt dat de supermarkt ook aansprakelijk kan worden gesteld, ondanks dat zij het schoonmaakprotocol hadden nageleefd.

Supermarkt aansprakelijk bevonden

Van de supermarkt kon worden verlangd dat zij de vloer direct had schoongemaakt en gedroogd, of dat de supermarkt veiligheidsmaatregelen had getroffen. Als veiligheidsmaatregel kan worden gedacht aan een waarschuwingsbord bij de natte plek. Omdat de supermarkt beide opties niet had ondernomen, stelt de rechtbank de supermarkt aansprakelijk voor de gevolgen van de val van de vrouw.

De uitspraak van de rechter leest u hier.

Letselschadescan

Heeft u letsel opgelopen door het toedoen van een ander? Ontdek snel en eenvoudig of u recht heeft op een schadevergoeding.

Lees ook...

Bij Letselschadeverkeer.nl kunt u vertrouwen op ervaren en gespecialiseerde advocaten die opkomen voor uw belangen. Neem contact op voor een vrijblijvende intake.